Dikt o förbannad lögn :) av Munin o Robert

Dikter, poesi och andra texter ur två ganska vanliga vänner cyber-IRL-bloggvänner!

Min bilder
Namn:
Plats: 08-trakten möjligen :), Sweden

Glad,kelig Munin-mamma :) Lite bångstyrig kanske, envis månne,aningen sjuk humor men snällsomfan (härmar kamrat här nånstans...)

lördag, januari 14, 2006

Du finns ändå där
när allting blir för svårt
Trots våra alla besvär
som gjort vårt gemensamma liv svårt

Du finns ändå här
när jag stöd behöver
så nära och så kär
kommer du farandes över

Du finns ändå där
när orken min tryter
hjälper mig och håller om mig här
glömda är då våra dispyter

Du finns ändå här
efter sexton år
fast vi förlängesedan gått isär
vi utan varandra inte går

Du finns ändå där
även om vi ingenting vet
om vad framtiden i sitt sköte bär
Vi lever nu och här

Du finns ändå här
när du behövs som bäst
och jag älskar dig som du är
med eller utan demoner och pest :)

Du finns ändå där
min allraste bästaste vän
Vi finns ändå här
vad som kommer tar vi sen