Dikt o förbannad lögn :) av Munin o Robert

Dikter, poesi och andra texter ur två ganska vanliga vänner cyber-IRL-bloggvänner!

Min bilder
Namn:
Plats: 08-trakten möjligen :), Sweden

Glad,kelig Munin-mamma :) Lite bångstyrig kanske, envis månne,aningen sjuk humor men snällsomfan (härmar kamrat här nånstans...)

lördag, mars 22, 2008

Om Igen? Av Munin Wolflady mars 2008

Hur lyckades du vrida klockan tillbaka
få mig att smaka
på den vidriga historiens glömda
gömda
dömda
allt som jag trodde jag kunde övervaka

Minuten innan jag lös
det var då när jag inte ännu frös
Nu sekunden efter då
isig
disig
allt det där jag hatar så

Det jag visste jag ändå gjorde
hela skiten jag aldrig borde
svaret jag till slut fick
sorgen
korgen
den dag du utan ett ord gick

Kvar blev jag och mitt jävla skal
kväljandes i helvetets kval
börja om från början igen
ensam
iskall
utan drömmar om framtiden