Dikt o förbannad lögn :) av Munin o Robert

Dikter, poesi och andra texter ur två ganska vanliga vänner cyber-IRL-bloggvänner!

Min bilder
Namn:
Plats: 08-trakten möjligen :), Sweden

Glad,kelig Munin-mamma :) Lite bångstyrig kanske, envis månne,aningen sjuk humor men snällsomfan (härmar kamrat här nånstans...)

torsdag, augusti 31, 2006

Tid Att Andas Igen

Höst
Imman möter upp i dörrspringanvid balkongen
Man kan inte se den riktigt
men jag känner smaken och doften
av vinterns första trevande försök

Höst
Inte långt kvar nu
Natten har tänt sitt ljusspel
sin krispiga friskhet
Och jag kan andas igen

Höst
när tunnaste frost knastrande glider av
de gula och röda höstlöven där jag går
Strövar i allé av nyanser

Höst
Jag tänder varma eldar
Bäddar med öm het kär lek
Min tid lever här och nu
medans luften står hög därute

Av MuninWolflady 2006